Перші дні дитини в школі
В житті кожної дитини, яка навчається у закладі загальної середньої освіти, є дуже складний і цікавий період – перші дні перебування в школі. У дитини різко змінюється соціальний статус і навколишнє середовище, другий вид діяльності стає на перший план, витіснивши гру.
У перші дні перебування у школі діти зазвичай наївні і безпосередні, хоча деякі почувають себе незручно. Практика майбутніх учителів початкових класів в цей час – багата на враження і дуже цінна інформаційно у період становлення педагога. Здобувачам освіти довелося опановувати навчання не тільки у дистанційному форматі, а ще й в умовах повномасштабного вторгнення.
За результатами проходження психолого-педагогічної практики «Спостереження за освітньою роботою вчителя в перші дні дитини в школі» зі студентами 4-го курсу спеціальності 013 «Початкова освіта» підведено підсумки з метою вироблення практичних рекомендацій щодо удосконалення проходження психолого-педагогічної практики студентами випускних курсів.
Аналіз звітної документації з даного виду практики дає підстави стверджувати, що студенти:
– вміють проводити педагогічний аналіз дня;
– можуть дати оцінку ефективності використання вчителями різних методів, прийомів, засобів навчання на уроках;
– здатні організовувати дозвілля першокласників.
Звіти студентів відповідають основним вимогам до їх написання: повні, ґрунтовні, продумані, з власними судженнями і висновками. Про те, що практика справила на студентів особливі враження, свідчать їхні відгуки у звітах.
На підсумковій конференції усі практиканти дійшли єдиного висновку, що вчитель повинен робити все, щоб запалити в учнів вогник жаги до знань. Паралельно з вивченням теоретичних питань пропонувати вирішувати логічні задачі, забезпечувати розширення кругозору дітей. Результатом уроку повинен бути не тільки хороший настрій і задоволення, а й нові знання і стимул до продовження роботи з метою збагачення своїх знань.
Тож бажаємо четвертокурсникам запевнитися у правильності вибору власної педагогічної дороги у своєму житті. Переконані, що після проходження даного виду практики майбутні початківці стали мудрішими, компетентнішими та впевненішими у собі.
Інформацію підготувала Марія Бахмет