Тематичне обговорення подій Революції Гідності 2013-2014 р.р.

До Дня  Гідності та Свободи, який відзначається 21 листопада згідно з указом президента України №872/2014 від 13.11.2014 року студентська спільнота Лисичанського педагогічного фахового коледжу долучилася до тематичного обговорення ключових питань подій Революції Гідності 2013-2014 р.р.: причин і приводу виходу громадян на Майдан, переходу від мирного громадянського протесту до кривавого протистояння із владою та наслідків тих доленосних подій.

Аудиторія здобувачів мала можливість висловити своє  ставлення до феномену українського Майдану, понять патріотизму, жертовності, громадянської стійкості учасників спротиву. Стрижневими ж морально-ціннісними орієнтирами революції визначили Свободу та Гідність і як національну ідею, народжену на Майданах, і як зброю Перемоги російсько-української війни.

До перегляду учасникам онлайн заходу було запропоновано уривки з декількох студентських  перформансів, що ставилися протягом 10 років на сцені актової зали Лисичанського педагогічного фахового коледжу. Фрагменти сцен мирної демонстрації, її розгін, образ «Зажуреної України» та збентежених, але рішучих протестувальників мають на меті залучити глядача, спонукати його до рефлексії, співпереживання, сприяти формуванню почуття національної гідності. Атмосферу подій на Майдані намагались передати виконавці – перформансу за допомогою пісень «Їхали козаки», «Лента за лентою» та ін., підкреслюючи ментальну рису українців – прагнення волі, свободи та гідності.

«Із погляду сьогодення Майдан видається першою серйозною, ризикованою спробою проблематизувати поняття Європи поза межами повоєнного світопорядку. Це початок ерозії путінської росії, що стоїть за так званою українською кризою. Це початок переосмислення підходу до оборони Європи після тривалого періоду ілюзій щодо щасливого кінця історії. Ми маємо знову вчитися боротися за наші цінності, наш спосіб життя, за те, за що люди вмирали й досі вмирають в Україні» – Карл Шльоґель, дослідник історії Східної Європи (Німеччина).

Чурілова В.Є.