Засідання ОМО викладачів української мови, літератури та зарубіжної літератури

04 грудня 2025 року в онлайн-режимі відбулося засідання ОМО викладачів української мови, літератури та зарубіжної літератури ЗФПО Луганської області, яке відкрила голова – Сергієнко Л. В., к. п. н., викладач-методист вищої категорії ВСП «Лисичанський педагогічний фаховий коледж ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». З вітальним словом до спільноти учасників методичного об’єднання звернулася Кадацька Л. В. – методист Ради директорів ЗФПО Луганської області.

Шуліка Л. В. – викладач-методист вищої категорії ВСП «Лисичанський педагогічний фаховий коледж ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» акцентувала увагу філологічної спільноти на потенціалі використання технологій штучного інтелекту у викладанні української мови та літератури, зокрема в закладах фахової передвищої освіти. Зосереджено увагу на інтеграції цифрових інструментів для розвитку критичного мислення, мовленнєвих умінь та навичок креативного мислення. Викладачка проаналізовала на основі власного досвіду можливості інтелектуального зворотного зв’язку, персоналізованих завдань, генераторів текстів, можливостей використання ШІ при виконанні мовних аналізів тощо. Розглянуто конкретні прийоми роботи зі штучним інтелектом, що сприяють формуванню навичок переосмислення змісту тексту, створення власних літературних мініатюр. Підкреслено важливість педагогічної етики, цифрової безпеки та балансу між технологією й живим словом. Людмила Володимирівна висловила сучасне бачення поєднання традиційного та інноваційного підходів у гуманітарній освіті, у формуванні підґрунтя для методичного осмислення ролі ШІ у мовному та літературному розвитку школярів.

Свій досвід роботи в контексті проєктної освітньої діяльності педагога, що полягає в її здатності перетворити навчання на самостійний пошук знань, розвиваючи в здобувачів освіти ключові компетентності ХХІ століття: критичне мислення, комунікацію, командну роботу, креативність та відповідальність, а також поєднуючи теорію з практикою для вирішення реальних завдань і підготовки до сучасного життя та професії представила Микитенко А. М. – викладач-методист вищої категорії ВСП «Старобільський фаховий коледж Східноукраїнського національного  університету імені Володимира Даля».

Пісня – чудовий інструмент для аналізу мовних явищ на заняттях з української мови, бо поєднує зміст (лексика, граматика, стилістика) та форму (ритм, рима, мелодика), розвиває патріотизм, емоційний інтелект, допомагає зрозуміти менталітет та культурний код народу, дозволяючи працювати з фонетикою, синтаксисом, лексикою тощо. Досвід використання пісень-відеокліпів як підґрунтя для розробки навчальних занять з української мови репрезентувала Харитоненко Н. О. – викладач вищої категорії ВСП «Старобільський фаховий коледж Східноукраїнського національного  університету імені Володимира Даля».