Медіакультура — вимога часу

29 вересня 2025 року в межах просвітницької роботи відбулася інформаційно-просвітницька година на тему «Медіакультура — вимога часу». Захід було проведено для студентів з метою підвищення медіаграмотності, дати практичні інструменти для роботи з інформацією та сформувати критичне ставлення до джерел повідомлень.

Студенти ознайомилися з шістьма основними кроками до медіаграмотності, обговорили роль телебачення та соціальних мереж в інформаційному полі.

Шість кроків до медіаграмотності (що було висвітлено):

  1. Свідомо формуй свій інформаційний простір
    Вибирайте джерела усвідомлено: підписуйтеся на надійні ресурси, видаляйте або обмежуйте джерела, що маніпулюють увагою або поширюють дезінформацію.
  2. Вимкніть режим «автопілота»
    Не сприймайте інформацію автоматично — ставте питання: хто автор, яка мета публікації, чи є джерела для тверджень.
  3. Опануйте свої думки та емоції
    Розрізняйте емоційну реакцію і фактичну основу повідомлення; емоції часто використовують для підсилення впливу й зниження критичного мислення.
  4. Перевіряйте власні упередження
    Усвідомлюйте, як ваші очікування та переконання можуть впливати на ставлення до новин; навчайтеся шукати інформацію, яка йде врозріз з вашими припущеннями.
  5. Перевіряйте інформацію в різних джерелах
    Порівнюйте повідомлення з кількох незалежних джерел, звертайте увагу на первинні джерела й офіційні дані.
  6. Перевіряйте інформацію перед поширенням
    Перед тим як поширити новину в соцмережах або месенджерах — зробіть паузу й перевірте її достовірність.

Телебачення чи є йому місце в сучасному інформаційному полі?

Учасники відмітили, що хоча роль телебачення змінюється під впливом цифрових платформ і соцмереж, воно усе ще залишається значущим джерелом інформації для широких аудиторій — особливо для тих, хто звик до традиційних медіа або віддає їм довіру.

Студенти отримали чітку, практично-орієнтовану інструкцію з шести кроків до медіаграмотності і відпрацювали їх на прикладах. Дискусія про роль телебачення сприяла розумінню того, як формат і подача впливають на сприйняття інформації.