29 вересня 2025 року в межах просвітницької роботи відбулася інформаційно-просвітницька година на тему «Медіакультура — вимога часу». Захід було проведено для студентів з метою підвищення медіаграмотності, дати практичні інструменти для роботи з інформацією та сформувати критичне ставлення до джерел повідомлень.
Студенти ознайомилися з шістьма основними кроками до медіаграмотності, обговорили роль телебачення та соціальних мереж в інформаційному полі.
Шість кроків до медіаграмотності (що було висвітлено):
- Свідомо формуй свій інформаційний простір
Вибирайте джерела усвідомлено: підписуйтеся на надійні ресурси, видаляйте або обмежуйте джерела, що маніпулюють увагою або поширюють дезінформацію. - Вимкніть режим «автопілота»
Не сприймайте інформацію автоматично — ставте питання: хто автор, яка мета публікації, чи є джерела для тверджень. - Опануйте свої думки та емоції
Розрізняйте емоційну реакцію і фактичну основу повідомлення; емоції часто використовують для підсилення впливу й зниження критичного мислення. - Перевіряйте власні упередження
Усвідомлюйте, як ваші очікування та переконання можуть впливати на ставлення до новин; навчайтеся шукати інформацію, яка йде врозріз з вашими припущеннями. - Перевіряйте інформацію в різних джерелах
Порівнюйте повідомлення з кількох незалежних джерел, звертайте увагу на первинні джерела й офіційні дані. - Перевіряйте інформацію перед поширенням
Перед тим як поширити новину в соцмережах або месенджерах — зробіть паузу й перевірте її достовірність.
Телебачення чи є йому місце в сучасному інформаційному полі?
Учасники відмітили, що хоча роль телебачення змінюється під впливом цифрових платформ і соцмереж, воно усе ще залишається значущим джерелом інформації для широких аудиторій — особливо для тих, хто звик до традиційних медіа або віддає їм довіру.
Студенти отримали чітку, практично-орієнтовану інструкцію з шести кроків до медіаграмотності і відпрацювали їх на прикладах. Дискусія про роль телебачення сприяла розумінню того, як формат і подача впливають на сприйняття інформації.










