Засідання ОМО викладачів української мови, літератури та зарубіжної літератури Луганської області

29 травня 2025 року відбулося підсумкове засідання ОМО викладачів української мови, літератури та зарубіжної літератури Луганської області в онлайн-режимі з використанням Google Meet.

Голова  ОМО – к. п. н., викладач-методист  ВСП «Лисичанський педагогічний коледж ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» Сергієнко Л. В. – підкреслила, що в умовах дистанційного (змішаного) навчання як елемента навчального процесу інформаційно-освітньої системи віддаленого доступу, основаної на сучасних інформаційних технологіях специфіка навчання філологічних дисциплін вимагає обов’язкового інтерактиву, спілкування, передбачаючи прямий та опосередкований зворотній зв’язок зі здобувачами освіти. Нині творчість викладача, що працює в такому форматі, необмежена. Відповідно кожен викладач має свої особливості роботи з навчальним матеріалом, постійно оновлює форми та методи роботи, вивчає нові технічні можливості. Зважаючи на те, що студенти, які нині навчаються, прийшли після перших років дистанційного навчання, потім потрапили в ситуацію війни, багато хто – виїзду за кордон.  Саме це й має спонукати нас шукати сучасні, ефективні, цікаві, креативні засоби навчання.  

До роботи ОМО долучилася методист Ради директорів ЗФПО Кадацька Л. В.

Обговорення питання «Творчий підхід до реалізації змістового матеріалу на заняттях української мови та літератури, зарубіжної літератури в умовах змішаного (дистанційного) навчання» започаткувала Бєлякова Я. В., викладач-методист ВСП «Рубіжанський фаховий коледж ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», закцентувавши увагу на онлайн-застосунках для викладання освітніх компонентів.

Про ефективні інструменти для розвитку критичного мислення та активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти вела мову викладач-методист Сєвєродонецького фахового коледжу культури і мистецтв імені Сергія Прокоф’єва – Булах А. Ю.

ВСП «Лисичанський педагогічний коледж ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»», починаючи ще з 2006 року, поставив собі в пріоритетні завдання вивчення ІТ-технологій з навчальною метою. І не прогадали, і сьогодні традиційним стало використання проєктної методики, проведення занять-вебінарів, створення навчальних ігор тощо. Викладачки Шуліка Л. В., Сергієнко Л. В. мають солідний досвід щодо використання різноманітних інтерактивних форм і методів на заняттях з філологічних дисциплін – чим і поділилися з колегами.

Активну участь у висвітленні питання порядку денного взяла Ляхова М. В. – викладачка Фахового мистецького коледжу Луганської державної академії культури і мистецтв. Вона поділилася досвідом роботи на навчальній платформі AR Book.

Отримані педагогами можливості цікаві й багатогранні, проте слід  навчити також студентів орієнтуватися в інформаційному світі з навчальною метою, використовувати перевірені онлайн-ресурси, мати розуміння необхідності перевірки інформації, основні знання про кібербезпеку. Варто пам’ятати, що використання будь-яких навчальних засобів важливе не саме по собі, а з метою підвищення ефективності навчання.

І головне – не забувати про методичну доцільність творчих пошуків, поєднання їх з більш традиційними формами, не виходити на рівень розважання студентів та не забувати про наше ключове завдання – розвиток мовленнєвих умінь та навичок, створення ситуації успішної комунікації між учасниками освітнього процесу, підтримка обдарованих філологічно здобувачів освіти, створення успішної національної культурної та наукової еліти з чітким розумінням нормативних філологічних критеріїв.