Лисичанський педагогічний коледж
 

Сторінка психолога

 

Хомич Олена Миколаївна – практичний психолог Лисичанського педагогічного коледжу, магістр психології, викладач психології, І кваліфікаційна категорія.

З 2000 по 2004 рр. навчалась у Луганському національному університеті імені Тараса Шевченка за спеціальністю «Практична психологія. Соціальна педагогіка». за ОКР "бакалавр".

В 2005 р. отримала диплом спеціаліста за кваліфікацією "Соціальний педагог та практичний психолог". Має ступінь магістра за спеціальністю «Психологія».

З 2012 р. навчається в аспірантурі ЛНУ імені Тараса Шевченка на кафедрі психології за спеціальністю 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія». Працює над проблемою антиципації при прийнятті ефективних рішень у педагогічній діяльності.

 

Графік консультацій:

Понеділок   15:00 – 16:00
Середа   15:00 – 18:00

 

Шановні колеги, студенти та просто відвідувачі нашого сайту!

Сьогодення диктує нам свої правила життя. Так сталося, що наше сучасне суспільство вже зрозуміло необхідність роботи психолога, змогло оцінити можливості впливу його праці на суспільство, але, на жаль, ще й досі існує застарілий стереотип: «Хто ходить до психолога – той не зовсім нормальний». Звичайно, що це не так, але дехто може просто не має часу прийти до мене зі своєю ситуацією, хтось соромиться, а хтось просто не вірить у силу допомоги психологічного характеру. Саме тому я вирішила Вам допомогти та спростити можливість звернення до мене.

Задайте своє питання, опишіть свою ситуацію он-лайн. Ви знаєте, що Етичний Кодекс Психолога не дозволить мені, яким-би то чином, висвітлювати вашу ситуацію на широкі кола громадськості, але у своїй відповіді я опишу її у загальних рисах, щоб допомогти іншим розібратися в подібних проблемах.

Перейдіть до форми, заповніть її та відправте. Очікуйте відповідь на сайті коледжу, на сторінці психолога.

Ваш практичний психолог Хомич О.М.

Консультування ON-LINE

 

 

Шановні викладачі, колеги! Якщо вас цікавить, як зробити правильний вибір у різних життєвих та робочих ситуаціях, допомогти студентам опанувати ваш предмет із цікавістю, ви відчуваєте надмірну психічну втому чи напруженість – вам також рекомендую звернутися за порадою.

 

ПОРАДИ ПЕРШОКУРСНИКУ

ПРАВИЛА ВИЖИВАННЯ У ГУРТОЖИТКУ

 

7 принципів конструктивної критики

Нічого люди не приймають з такою огидою як поради.
Д. Аддісон

На жаль, в більшості випадків це так. Але чому? Та тому що здебільшого поради перетворюються на достатньбо злу критику, коли одна людина намагається самоствердитися за рахунок іншої.

Як же зробити так, щоб до ваших порад прислухалися? Як критикувати конструктивно? Так, щоб зберегти дружні стосунки з іншою людиною, щоб не знизити його самооцінку і при цьому скорегувати його поведінку? Спробуйте приміряти на себе наступні принципи конструктивної критики.

Створіть атмосферу довіри

Не поспішайте відразу пропонувати свою пораду іншій людині. Спочатку налаштуйтеся з нею на одну хвилю, щоб вона почала бачити вас одного, охочого допомогти. Поговоріть з нею на нейтральні теми, в яких ви один одного розумієте. І тільки після того як людина припинить захищатися і стане більш відкритою до того, що ви хочете сказати - переходьте до наступного кроку.

Сам-то як вважаєш?

Чомусь люди з великим задоволенням приймають поради від себе, а не від інших. І слідують своїм радам з великим задоволенням. А раз так, по-перше, запропонуйте, щоб людина сама собі наговорила порад. І, швидше за все, половину з того, що ви хотіли порадити, людина скаже собі сама. А так як рада з її власних вуст більш ефективна, ніж рада з ваших вуст, то такий спосіб подачі ради можна вважати більш мудрим.

Похваліть

Навіть якщо ви бачите купу недоліків у роботі іншої людини, в першу чергу, знайдіть те, що вам сподобалося, і похваліть людину за це: «Слухай, те, що у тебе дійсно відмінно вийшло, так це ...». Те, що ви помітили вдалі моменти в роботі іншої людини, дає їй зрозуміти, що ви досить об'єктивний суддя (Вмієте бачити як плюси, так і мінуси). А коли так, то вам можна довіряти і тоді, коли ви будете говорити про недоліки.

Що поліпшити

Оформляйте свої поради у вигляді «Що покращити ...». Замість фрази: «Дизайн сайту у тебе поганий», використовуйте більш м'який вираз - «Дизайн сайту можна покращити». Таке формулювання, по-перше, приємніше на слух, а по-друге, з ним складно посперечатися, бо навіть хорошу річ завжди можна зробити трохи краще. Тому людина зазвичай погоджується, що «є ще куди рости» і «немає межі досконалості».

Будьте конкретні

Ваша порада повинна бути такою, щоб її можна було повторити. Тобто повинна бути примежево конкретною. Якщо говорите людині: «Будь впевненіше», - то їй незрозуміло, чого від неї хочуть. Бо слово «впевненіше» - не зовсім конкретне. Якщо ви говорите: «розкрий плечі, підборіддя на 2 см вгору, дихання глибоке, низом живота, руки спокійно висять ...» - то це вже чітке і зрозумілі вказівки того, що потрібно зробити.

Точно так само після фрази «Потрібно поліпшити колірну гамму сайту» людина навряд чи зрозуміє, чого ви від неї хочете. Додавайте більше конкретики!

Критикуйте поведінку, а не людину

«Так .. Дизайнер з тебе нікудишній», - цією фразою ви наїжджаєте на особистість. А це прикро ... А раз прикро, то не чекайте від людини гарячого бажання наслідувати вашій пораді.

Замість цього говоріть тільки на рівні поведінки: «Тут пропорції не дотримані, тут кольори не дуже точно підібрані ...» Таким чином ви як би говорите: «Дизайнер-то ти хороший, тільки ось помилки бувають у всіх ... давай їх шукати і виправляти ... »

Підведіть підсумки

«Що ти взяв з нашої розмови? Чим вона для тебе була корисною? Що, як і коли ти будеш робити, щоб поліпшити те, про що ми говорили?» Задавши це питання в кінці бесіди, ви зрозумієте, яка частина ваших слів, ваших порад дійшла до іншої людини, а яка загубилася на шляху.

Якщо у відповідь «ні бе, ні ме», то десь у вашому спілкуванні стався збій, і потрібно повертатися на попередні етапи. Якщо людина чітко фіксує, які ваші поради вона для себе взяла, і те, як і коли вона буде їх втілювати - то ОК! Можете себе привітати! Ваші поради дійшли до адресата!

Ну і, врешті–решт, потрібна якась мораль. Наприклад, наступна: не вірте на слово тому, що тут написано! Чи не полінуйтеся перевірити ці 7 принципів у своєму реальному житті. Залиште їх у своїй скарбничці псіхологічних прийомів. Адже головне не знати, головне вміти!

Чого всім Вам і бажаю!

 

Корисні посилання
Різне

© ВП «Лисичанський педагогічний коледж Луганського національного університету імені Тараса Шевченка», 2012-2016