Лисичанський педагогічний коледж
 

Новини

08.04.2015

8 квітня 2015 року у Лисичанському педагогічному коледжі відбувся методичний квест «Розвиток сучасної субкультури дошкільника засобами інформаційного середовища», метою якого стала необхідність охарактеризувати особливості сучасного інформаційного середовища; виділити складові інформаційної субкультури учасників навчально-виховного процесу ДНЗ; довести актуальність використання ІКТ-технологій в роботі з дітьми дошкільного віку; підкреслити значення спільної роботи вихователів та батьків щодо формування інформаційної субкультури дошкільника.

Захід був проведений у руслі діяльності методичного майданчика Лабораторії фахової компетентності педагога дошкільної освіти коледжу та ДНЗ№8 «Світлячок» м. Лисичанськ, які спільно займаються вивченням розвитку інформаційної субкультури дошкільника в інформаційному середовищі, підтриманий відділом освіти Лисичанської міської ради, КУ «Лисичанський методичний центр», завідувачами ДНЗ м. Лисичанськ. Проблема, обрана для вивчення та обговорення, є надзвичайно актуальною, що забезпечило участь у квесті як науковців-теоретиків, так і педагогів-практиків не лише Лисичанська, а й інших міст та регіонів України. Саме таке поєднання забезпечило ефективну роботу методичного квесту, створило умови для пошуків оптимальних шляхів використання інформаційного середовища у сучасному ДНЗ. Зокрема учасниками заходу стали науковці в галузі дошкільної освіти, працівники відділу освіти Лисичанської міської ради, методичний центру, фахівці з дошкільної освіти міста та області, викладачі вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, студенти спеціальності «Дошкільна освіта» ВП «Стахановський педагогічний коледж Луганського національного університету імені Тараса Шевченка», КВНЗ КОР «Богуславський гуманітарний коледж імені І. С. Нечуя-Левицького».

Теоретичні положення виховання розвитку сучасної субкультури дошкільника засобами інформаційного середовища були обговорені під час пленарного засідання. З вітальним словом до учасників заходу звернулась директор коледжу, магістр управління навчального закладу Мінєнко Г. М. Вона зазначила актуальність створення сучасного медіапростору у навчальному закладі, шляхи його використання, побажала успіхів новаторам освітянської ниви.

Роль інформаційного середовища у формуванні сучасної субкультури дошкільника окреслила Грушевська І.В.,голова циклової комісії викладачів дошкільної педагогіки, завідувач Лабораторії фахової компетентності педагога дошкільної освіти коледжу, окресливши проблеми сучасного дитинства, дала визначення інформаційного середовища та його позитивного й негативного впливу на дитину, визначила етапи розвитку інформаційної субкультури дошкільника, ознайомила присутніх з контентом сайту лабораторії та його матеріалами щодо розвитку субкультури дитини дошкільного віку.

Питання особистості педагога в інформаційному просторі як ключової фігури розкрила Лагдан Н.В., головний спеціаліст відділу освіти Лисичанської міської ради. Вона закликала сучасних педагогів-вихователів до постійного вдосконалення, пошуку, оптимізму, підтвердила потенціал працівників ДНЗ м. Лисичанськ щодо організації якісного інноваційного освітнього простору за допомогою ІКТ-технологій.

Поділилася досвідом практичного застосування форм організації інформаційного середовища в управлінській діяльності Клименко О.В., завідувач ДНЗ №1«Шпачок».

Одним із ключових питань формування субкультури особистості сьогодення є виховання національної самосвідомості. Саме з такою метою був проведений проект з використання ІКТ "У гості до казки", який представила Куцко Н.С., вихователь-методист ДНЗ №3 «Дюймовочка».

Підготовка майбутніх вихователів до роботи з використанням сучасних технологій в ДНЗ – тема виступу Ігнатуші А.Л., завідувача навчально-виробничої практики коледжу. Учасникам були представлені різні форми організації дитячого садочка, сучасні технології навчання та виховання, з якими знайомляться студенти коледжу у процесі фахової підготовки.

 
     
 
     
 
     
 
     
 
     
 

 

Теоретичні положення пленарного засідання були яскраво ілюстровані методичним дайджестом. Цікаво і емоційно відбулась демонстрація можливостей Смарт-технології на базі лабораторії початкової освіти коледжу у навчанні дітей дошкільного віку англійської мови та формування елементарних математичних уявлень у дошкільників, яку представили викладачі-новатори Сєдих В.П. та Ляшенко К.І. Вони довели інтерактивність технології, включивши у ігрову навчальну ситуацію і учасників квесту, показали її мобільність та відповідність саме дошкільному віку дитини.

 
     
 
     
 
     
 

 

Ґрунтовну пошукову роботу представила присутнім студентка 3 курсу Мігунова О. під керівництвом Грушевської І.В. «Вплив мультипродукції на формування особистості дошкільника». Робота містить цікаві матеріали щодо перших зразків мультипродукції, історії розвитку мультиплікації, класифікації мультфільмів та визначення можливостей позитивного впливу на розвиток субкультури дошкільника.

Широко продемонстували можливості вивчення об'єктів природи як потенціал для формування субкультури дошкільника викладачі коледжу Матліна О.В., Сидоренко Н.М. Вони не лише окреслили шляхи ознайомлення дитини з об'єктами природи, а й представили багате портфоліо для вихователя ДНЗ, яке містить відеоматеріали відповідно до віку дитини-дошкільника, ігри, розвиваючі програми, аудіоматеріали, зразки оформлення куточків природи та ландшафту біля дитсадка та рекомендації роботи з ними.

 
     
 
     
 

 

Ілюстрацією створення гібридного середовища для ознайомлення з об'єктами природи стало відвідання Лабораторії методики ознайомлення з природою коледжу, де Мінєнко Г.М. розповіла про форми роботи на базі цього куточка природи.

 
     
 

 

Завершальним етапом методичного квесту на базі коледжу стало відвідання музейно-педагогічного комплексу «Інформаційне середовище навчального закладу як засіб підготовки конкурентоспроможного фахівця».

 

 

Практичною частиною заходу став педагогічний калейдоскоп, проведений на базі ДНЗ №8 «Світлячок» м. Лисичанськ. ДНЗ входить у освітній округ та є методичним майданчиком Лабораторії фахової компетентності педагога дошкільної освіти коледжу. Фахівці дитячого закладу продемонстрували високий рівень професійної компетентності при проведенні фрагментів занять, ділових ігор, майстер-класів. Верцун О.М. показала фрагмент заняття в старшій групі з пріоритетом мовленнєвого розвитку «Знімаємо мультфільм»; Щербакова А.О. – заняття в старшій групі з пріоритетом комп'ютерного конструювання «Місто майбутнього», а завідувач ДНЗ Бражнікова Т.І. презентувала квік-налаштування та ділову гру «Педагогічне ательє». Результатом методичного квесту став обмін досвідом, вироблення методичних шляхів для використання інформаційних та медійних ресурсів у формуванні особистості з молодшого віку. Тож бажаємо учасникам заходу творчості, натхнення, постійного пошуку та задоволення від власної педагогічної діяльності.

 
     
 
     
 
     
 
     
 
     
 
     
 
     
 
     
 
     
 

 

Корисні посилання
Різне

© ВП «Лисичанський педагогічний коледж Луганського національного університету імені Тараса Шевченка», 2012-2016